Translate

sobota, 16 lutego 2013

Wiersz numer dziewięćdziesiąt siedem: Rozkwit szmaragdu.

Dziś rocznica odzyskania niepodległości przez Litwę^^ Więc napisałam wiersz z tej okazji. Ledwie zdążyłam, bo dziś się kończy za 20 minut... Cieszmy się, że możemy podziwiać, choćby z daleka, choćby na mapie, tak piękne miejsce... Zauważyliście, że Polska ma kształt serca, a Litwa nerki? Francja przypomina płuco, Włochy wyrostek robaczkowy... A Finlandia + Estonia + Szwecja + Norwegia... No cóż...


Rozkwit szmaragdu

Tak długo na kolanach być musiałeś
Wśród lodu i śniegu pracowałeś
Pośród zimy nie rośnie trawa
I żadne kwiaty nie zakwitną

Oczy blask straciły
A palce skostniały z zimna
Szkarłatna krew sączyła się w okół
Gdy upadałeś w śnieg

Jednak nigdy się nie poddałeś
Nie uroniłeś łez bólu
Nigdy nie zapomniałeś
O utraconej wolności

Tak wiele razy, czasem wraz z przyjacielem
Próbowałeś do łask świata powrócić
Jednak kolos nie da się tak łatwo pokonać
Nadzieja leży w jego glinianych nogach

Wkrótce wielkiej wojny ogień glinę stopił
A szmaragd wyrwał się z lodowej uwięzi
I choć nie wrócił na szczyt
To już nikt nie spojrzy na niego z góry

Zieleń to kolor nadziei
Gdy masz ją w sercu nie przegrasz nigdy
A trawa, choć zimą wymarła
Powraca wraz z roztopami

Pozwólmy więc kwitnąć kwiatom
I radujmy się wolnością
Przyjaciele znów mogą spojrzeć sobie w oczu
A lód odpływa w górę rzeki

18 komentarzy:

  1. KYAAAAAAAAAAAAAAA!!!!! Licia w moje urodziny! (Ciekawy zbieg okoliczności, czyż nie?) Normalnie cię kocham kobieto! Mój Licia! Kyaaa! A tak na poważnie to jak zwykle super piszesz. Mój ulubiony fragment:
    Zieleń to kolor nadziei
    Gdy masz ją w sercu nie przegrasz nigdy
    A trawa, choć zimą wymarła
    Powraca wraz z roztopami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo Ty zostałaś zrobiona specjalnie dla niego, żebyś się urodziła jako prezent z okazji rocznicy.

      Usuń
    2. Czuję się taka potrzebna! *___*

      Usuń
    3. Więc pozwól mu Cię rozpakować i z Ciebie korzystać, mon cheri~<3

      Usuń
  2. (Czuje się, jak jakiś psychol, bo w kilka dni przeczytałam prawie wszystko....)
    Chyba nie znam słów, które mogą opisać piękno Twoich wierszy. Mogłabym tysiąc razy powtarzać "piękne, cudowne", bo przecież słowo wypowiedziane tysiąc razy stanie się prawdą. Jednak, po co powtarzać tyle razy prawdę? Piszesz tak ślicznie. *^* Wszystkie Twoje wiersze kojarzą mi się z Dark!Hetalią, którą tak bardzo uwielbiam. T^T

    Sae

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani jest bardzo słodka. Jeśli pani chce to może się pani zalogować na forum Dark!Hetalii. Właśnie od tej wersji Hetalii wzięły się te wiersze, bo normalna jest za słodka, więc ja wyszukuję mrok. (sama sobie spamuję linkiem, ale: http://darkhetalia.6forum.net Ciekawe czy mnie znajdziesz^^)

      Usuń
    2. Chciałam się tam zarejestrować jakiś czas temu, ale nie wiem kim grać i czy udźwignę temat forum. Nie pisze jakoś specjalnie ładnie i zazwyczaj moje wypowiedzi są dość chaotyczne. (Tu Cię zaskocze, jesteś tam Litwą. ~ )

      Sae

      Usuń
    3. Bardzo słodko piszesz. (Poprawnych 1 na 2. Zdobędziesz drugi punkt, mon cheri~?)

      Usuń
    4. (Lubię wyzwania, więc czemu by nie. :3 )

      Usuń
    5. (To przeczytaj wszystko i zgadnij^^)

      Usuń
    6. (Grasz tam też Fritzem. ~ )

      Usuń
    7. (Jakim cudem...? O_O 2/2)

      Usuń
    8. (Medżik *sparkli jak Estonia* A tak na serio to do KP Fritza dodałaś swój wiersz. ~ *tak, wiem, jestem psycholem* )

      Usuń
    9. (*facepalm* Też prawda... Nawet mnie tam nauczyciel od historii by rozpoznał, bo KP to moja praca na historię XD)

      Usuń
  3. Jak zawsze pięknie. Przepraszam, ale nie wiem co innego mogłabym powiedzieć. Chyba skończyły mi się pomysły na nieco mniej głupie komentarze, zaczynam robić się nudna....

    OdpowiedzUsuń