Translate

czwartek, 28 lutego 2013

Wiersz numer sto dziewięć: Przeciwieństwa są jednym.

Zastanawiałam się, czy, skoro od dłuższego czasu historia Anglii i Francji łączy się raczej pozytywnie, mogliby się polubić, a jedynie z powodu już "tradycji" udawać, że się nie lubią "z zasady". Co mogą czuć, jeśli naprawdę lubią się nawzajem, ale z powodu dawnych utarczek muszą się nawzajem obrażać i znosić obelgi?

Przeciwieństwa są jednym

Znów patrzysz na niego
Jak delikatnymi dłońmi unosi filiżankę herbaty
I wpatrujesz się w każdą jej kroplę
Jaka trafia do jego ust

Znów patrzysz na niego
Jak delikatnymi palcami dotyka brzegów kieliszka
I wpatrujesz się w każdy ruch
Wina w tym naczyniu

Znów go słuchasz
Jak z wyższością wypowiada słowa ociekające sarkazmem
I wsłuchujesz się
Choć zamiast swego imienia słyszysz wspomnienie o żabach

Znów go słuchasz
Jak z elegancją opowiada o rzeczach, które wciąż Cię zawstydzają
I wsłuchujesz się
Choć zamiast swego imienia słyszysz wspomnienie o piratach

Czy potrafisz zrozumieć co naprawdę czujesz?
Gdy patrzysz w oczy koloru szmaragdów
A wciąż słyszysz pod swym adresem obelgi
I możesz jedynie marzyć, by zamknąć te usta pocałunkiem

Czy potrafisz zrozumieć co naprawdę myślisz?
Gdy patrzysz w oczy koloru szafiru
I wypowiadasz niechciane słowa pogardy
Marząc, by zamknął Twe usta pocałunkiem

Dążąc do siebie nawzajem
I odsuwając się od siebie sukcesywnie
O czym wciąż myślicie
Mogąc jedynie brnąć w z góry przegraną grę?

Czemu nie porzucicie starych ran i konwenansów
I patrząc na blizny dawne, własną ręką zadane
Nie poszukacie wybaczenia
W swych wzajemnych słowach i czynach?

Przeszłość grubym was skuwa łańcuchem
Ustawiając was blisko i daleko siebie jednocześnie
A wy się jej poddajecie
Nie potrafiąc zbliżyć się lub odejść

29 komentarzy:

  1. Przepięknie! Ty chyba kiedyś napisałaś, jak jednak się polubili. Np. v głóvnej historii z tego bloga. I jeszcze v czymś... Idealnie jak zavsze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję^^ Wyglądasz jakbyś miała litewską klawiaturę...

      Usuń
    2. Bavię się literą "v"...

      Usuń
    3. No, a translator zainstalowany nie przetłumaczy tego, co piszesz...

      Usuń
  2. Jeden z piękniejszych Twoich FrUk'ów. Chociaż mam wrażenie, że wcześniej pisałaś coś podobnego, ale to jest o wiele ładniejsze ^-^.
    Nie pogodzą się, bo im duma nie pozwali.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Krwawe przymierze" chyba jest strasznie podobne.
      Niestety, żaden nie jest w stanie podać pierwszy ręki na zgodę.

      Usuń
    2. O,dokładnie o tum myślałam.
      Niestety. A mogli by razem uczynić wiele dobrego i stworzyć wiele pięknych rzeczy.

      Usuń
    3. Gdyby się zaprzyjaźnili to może byliby w stanie zmienić świat na lepsze.

      Usuń
    4. Może..Ale kto tam wie panów...

      Usuń
    5. Mężczyźni jak się na coś uprą to nie widzą niczego poza tym, żadnej innej opcji, poza obraną drogą.

      Usuń
  3. Pomimo tego, że nie przepadam za FrUkiem to wiersz mi się podobał... I jest jak zwykle śliczny. *nie wymyśle nic mądrzejszego...za mało snu*

    Licia ~

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dbaj o siebie, śpij dużo *tuli*

      Usuń
    2. ...I mówi to mój wampirek.

      Usuń
    3. Bo wampirek się martwi...

      Usuń
    4. ...A ja się martwię o wampirka.
      I to tak, że już bardziej w zakresie przyjaźni się nie da.

      Usuń
    5. Licia ożył i ma pomysł. Jeżeli wampirek będzie chodził spać w normalnych godzinach i będzie o siebie dbał, to ja zrobię to samo. c:

      Usuń
    6. Ale mój mały wampirek jest uparty i...Zaraz. Ona bardzo lubi Licię, więc może ktoś kogo lubi bardziej coś zdziała....Działaj Liciu, działaj!

      Usuń
    7. Wampirek przyjdzie, pacnie patelnią i zaśniesz natychmiast^^ Milko moja kochana, Ciebie też uwielbiam jak Rosja słoneczniki w pełnym rozkwicie^^

      Usuń
    8. Ja rozumiem, że Węgry będzie dumna. Ale trzeba od razu patelnią w łeb? Nie można użyć bardziej humanitarnych metod np., wygłosić jakże pasjonujący referat o tym jak rośnie trawa? ; ;

      Usuń
    9. O....To ja też tak zrobię, to wampirek pójdzie spać o 23 jak mój kotek ^-^
      Ale mnie nie słuchasz...Mówię, mówię, proszę, błagam i nic...A Licia słodszy może coś podziała.
      A może być referat o tym jak schnie farba Liciu ^^ ?

      Usuń
    10. *Idiotka, zamiast odpowiedzieć dodała nowy komentarz*
      Jak można być słodszym od osoby, która jest niczym mały kotek bawiący się kłębkiem wełny? ; ;
      Może. : 3

      Usuń
    11. Jesteście słodkie^^ Ja mogę poopowiadać o Kubie Rozpruwaczu, Smutnym panu, Hemofilii, Albinizmie~<3

      Usuń
    12. Powiedziała ta urocza. :3
      Też może być. *^* Ogólnie wszystko tylko nie przemoc. ^^

      Usuń
    13. Poczekaj aż Cię dorwę, cholero mała~

      Usuń
    14. Kolejna osoba nazywa mnie cholerą. ;w; Nie jestem mała. '3'

      Usuń
    15. *śmieje się i rzuca na wszystkie strony jak opętana*

      Usuń
  4. Jak można być słodszym od osoby, która jest niczym mały kotek bawiący się kłębkiem wełny? ; ;
    Może. : 3

    OdpowiedzUsuń