Translate

środa, 28 listopada 2012

Wiersz numer trzydzieści siedem: Co raz złączone wróci do siebie zawsze.

Spotkanie Polski i Litwy po zaborach. Są szczęśliwi i przypominają sobie, co dawniej było ich codziennością, a tak długo byli tego pozbawieni. Ciekawe czy ktoś znajdzie charakterystyczne wyrażenia dla wierszy w temacie zaborów i niepodległości^^


Co raz złączone, wróci do siebie zawsze

Szmaragd spogląda w swe odbicie
Jednak nie widzi okalającego go złota
Lecz kolor nieco ciemniejszy
I odbicie nieco wyżej jest jakby
I gdy dotknie się dłoni jest większa i taka ciepła
Więc naprawdę tu jesteś, drogi przyjacielu?
Od dawna wyczekiwany
Mimo iż rubiny, fiołki i zimny fiolet
Odebrały mi Ciebie na lata tak długie
Nigdy nie zapomniałem o naszej przysiędze
„Siła narodu w jedności”
Ty jednak powiedziałbyś:
„Tautos jega vienybeje”
Mimo, że już nie jesteśmy jednym
Wciąż jesteśmy blisko
I nigdy nie zapomnimy o tym, co naprawdę ważne
Znów chwycę Twą dłoń
I pobiegniemy na pole maków
Uplotę Ci wianek z bratków i ruty
Stworzymy zielnik polnych kwiatów
Nakarm mnie znów swym sękaczem
A w zamian dostaniesz makowca
A nagrodę za miód zrobię Ci sam
Tylko jeszcze nie wiem co z tego wyjdzie
Napełnimy się swą obecnością
I upijemy szczęściem
I tak będziemy leżeć w ciszy
Podziwiając granicę między dniem a nocą
Gdy znika ciemność niewoli
I pojawia się nie tyle iskra
Co ogromne światło nowych nadziei

7 komentarzy:

  1. 1- Na wierszach, tych o tematyce rozbiorów i niepodległości się nie zanam, generalnie na żadnym wierszu się nie znam.

    2- Może i się nie znam, ale to jest tak piękne, tak ...ocieka uczuciami, że kolejny raz brak mi słów.

    Milka

    3- O której godzinie, to dodałaś? Nuu..Przecież się tyle rany prosiłam, żebyś nie siedziała do późna...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1. Miałam na myśli tylko swoje wiersze^^" W każdym powtarzam kilka określeń^^" Dotyczą krajów.
      2. Ty piękniejsza.
      3. Wcześniej się nie dało^^"

      Usuń
    2. (przepraszam,że jako anonim)

      1- no to znalazłam (na 99% pewna)
      2- Nie prawda.
      3- No cóż....

      Milka

      Usuń
    3. 1- nie w 100%. To oczka tak?

      Milka

      Usuń
  2. Ohhh <3
    Jak zwykle piękny i kochany wiersz ;;
    Chodź może odrobinę zbyt idealistyczny, ale i tak go uwielbiam <333
    A na wyrażeniach się nie znam :c (znacz, mam pewne skojarzenia co do niektórych fragmentów, ale pewności 0, więc mogłabyś oświecić mnie - idiotkę - czym się sugerowałaś?)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są określenia kolorów oczu państw w każdym wierszu z tej serii^^ W wierszach około węgierskich są nazwy roślinności^^ Ty jesteś piękna i kochana^^

      Usuń