Translate

środa, 5 grudnia 2012

Wiersz numer czterdzieści cztery: Zegar śmierci.

Po pierwsze: podoba mi się numer wiersza^^ Jeśli ktoś kojarzy "A imię jego czterdzieści i cztery", jeśli nic nie przekręciłam, bo z pamięci. O ironio... Wiersz o Prusach. Prusy umiera, narrator zwraca się do niego pytając o to, czego będzie żałował. Chyba pisane z perspektywy śmierci. Autor sam nie wie co miał na myśli, Prus nie było w planach... Ech, współczuję uczniom, jeśli kiedyś moje wiersze byłyby w podstawie programowej... *sama ich nie rozumie* Milka, teraz wiem co czułaś...


Zegar śmierci

Tik-tak, tik-tak
Umyka Ci wciąż czas
Tik-tak, tik-tak
Nie ma Cię wśród nas

A może wciąż tu jesteś?
Szkarłat nie pokrył się jeszcze mgłą
Słyszysz tykanie zegara
Kiedy stało się tak głośne?
Wiesz, że utraciłeś już wszystko
Możesz jedynie przyglądać się światu
Czarne pióra upadły na ziemię
Zastanawiasz się, czemu ten ptak nie miał zapasowej głowy
Jemu opadła jedyna, umarł
A gdyby miał dwie, czy istniał by dalej?
Czego teraz żałujesz?
Krwi przelanej?
Łez wylanych z winy Twojej?
A może widoku jej pleców gdy odchodziła do niego?
Już za późno, mój drogi

Tik-tak, tik-tak
Zegar śmierci bije
Tik-tak, tik-tak
Przyszedł na Ciebie czas

Szkarłat skrywa się pod powiekami
Czy nie ujrzy już szmaragdu?
Fiołki porosły trawę, róże więdną na krzewie
To wszystko, co zabrałeś
Ci wszyscy, których skrzywdziłeś
Czy będą o Tobie pamiętać?
Co o Tobie myślą?
Kto cieszy się z odzyskania tego, co mu odebrałeś?
Kto ucieszy się z Twej śmierci?
Kto Twe miejsce zajmie?
Więc żegnaj nam

Tik-tak, tik-tak
Zegar bije nie przerwanie
Tik-tak, tik-tak
Śpij już, kochanie

4 komentarze:

  1. Jestem straszna. Jak były te "tki-taki" to sobie to nuciłam. Taka fajna krótka pioseneczka o śmierci z "tik-takami" w skocznej odsłonie.

    Milka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja te tik-tak wzięłam z "Suicide Circus" The GazettE XD "Tick-tack, tack, tack, tack, Nobody can rewind time, tick-tack, tack, tack, tack, tack, tack, Don't look away, Suicide Circus" <3

      Usuń
    2. Muszę odsłuchać ^-^

      Milka

      Usuń
    3. Teledysk trochę przeraża... Ale ogólnie po ich piosenkach tworzy się dziwne wiersze^-^"

      Usuń