Translate

poniedziałek, 18 marca 2013

Wiersz numer sto siedemnaście: Ukryte ku ukazaniu.

Tym razem coś w temacie psychiki personifikacji i władców, bo tu i tu pasuje. Są symbolami, muszą robić to, co każe im lud, czuć to, co czują ci, których reprezentują. Przybierają tysiące masek. Czy pojawi się ktoś, przed kim je zdejmą nim zapomną jak wygląda ich prawdziwa twarz?


Ukryte ku ukazaniu

Jesteś tym, kim masz być
Prawda zatarta w lustrzanym odbiciu
Kim jest ten, który patrzy na Ciebie ze zwierciadła?
Czemu jest tak różny od tego, który ukazuje się w tafli jeziora?

Spoglądasz na tysiące masek
Które codziennie zmieniasz dla ludu
Musisz być takim, jakim Ciebie pragną
Nie możesz być już nigdy sobą

Tak więc ukazujesz to, co jest Ci pokazane
I skrywasz to, co ukrywane jest przed Tobą
Nie wolno Ci stąpać własną drogą
Kroki wolności są zakazane

Chcesz przestać być jedynie symbolem tego,
Czego pragną Ci, którzy nie znają prawdy
Chcesz stać się sobą, jedynie wolnością
I uciec od świata przepełnionego kłamstwem

Więc ukrywasz prawdziwą twarz
By pokazać to, co pragną widzieć
Więc ukrywasz uczucia wszelakie
By pokazać to, co pragną czuć

Lecz nadejdzie czas, gdy zerwiesz się z kajdan
I jednej osobie ukażesz prawdę
Nigdy już nie będziesz marionetką
Ale też nie staniesz się lalkarzem

Więc ukrywasz prawdę, by ukazać ją tej osobie
Więc ukrywasz uczucia, by okazać je wybranemu
Więc ukazujesz złudzenia, by ukryć swe fobie
Więc ukazujesz marzenia, by ukryć swe lęki

33 komentarze:

  1. Piękne jak zawsze. Nie wiem co powiedzieć....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy, że przytulisz^^

      Usuń
    2. *tuli mocno* O to prosić nie musisz ^-^

      Usuń
    3. Ale to Ty jesteś koteczkiem~ A jak wiadomo nie ma nic słodszego od koteczków ^-^

      Usuń
    4. Ty jesteś małym kociątkiem~<3

      Usuń
    5. Jesteśmy dwoma małymi, słodkimi koteczkami ^-^

      Usuń
    6. Nyaou~! Bokura wa kuroi neko!

      Usuń
    7. Awwww! Właśnie uzupełniłam dzienne zapotrzebowanie na cukier *tuli mocno*

      Usuń
    8. Jak Ty tak będziesz mruczeć przy wybrance/wybranku serca, to Cię chyba nie puści, boś za słodka.

      Usuń
    9. Puści, puści~ Z urwiska w górę rzeki XD

      Usuń
    10. Na pewno nie! Ja bym nie puściła....*rumieniec*

      Usuń
    11. Nie słodka. Ja po prostu lubię się wtulać w ludzi, a zwłaszcza takie miłe, mądre i ładne panie ~

      Usuń
    12. Miła, mądra i ładna to może być ReconditeVillain, a nie ja XD W nocy do mnie napisała jak spałam~<3

      Usuń
    13. Ty też. Skoro ja przyznałam Ci rację, że jestem ładna, to Ty teraz przyznaj mi.
      Wiem kiciu, wiem, to bardzo fajnie ^^

      Usuń
    14. Ale ona jest lepsza^^ Ona jest piękniejsza niż moje lalki porcelanowe!

      Usuń
    15. Skoro jest ładniejsza niż lalki porcelanowe, to musi być naprawdę bardzo piękna ^-^

      Usuń
    16. Wspaniała! Tylko zastanawiam się jak ona się zachowuje na co dzień... A Azu była wczoraj smutna ;(

      Usuń
    17. Na pewno jest bardzo miła ^-^ Ojej biedna....Trzeba ją jakoś rozweselić, żeby już taka nie była ^^

      Usuń
    18. Wszystko będzie dobrze, prawda?

      Usuń
  2. Albo to przez wydarzenia z dzisiaj, albo jestem totalną ciamajdą, bo popłakałam się czytając to cudo. Społeczeństwo wywiera presję na każdego człowieka. To jest smutne, bo niektórzy tego nie wytrzymują i popadają w depresję, lub co gorsza popełniają samobójstwa.

    Synek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy przybiera tysiące masek aż utraci prawdziwą twarz.

      Usuń
  3. Bardzo podejrzanie skojarzyło mi się to z Fritzem...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak się kończy próba napisania poważnego wiersza, gdzie go nie ma... I tak się znajdzie... *załamka*

      Usuń
    2. *klepie po główce* Bo dużo o nim piszesz, to Akemi miała skojarzenie. Ja to odebrałam ogólnie, gdyż prawie każdy władca, musiał robić coś przeciw sobie.

      Usuń
    3. Jak Ty mnie dobrze rozumiesz *tuli*

      Usuń
    4. *tuli* Oczywiście kiciu ^-^

      Usuń