Translate

piątek, 19 października 2012

Historia poza tematem numer dziewięć: Zamrożone wspomnienia.

Finlandia i Estonia idą przez Syberię. Estonia usypia, co może skończyć się śmiercią. Finlandia znajduje dom, w którym jest Litwa i zostawia tam Estonię. Wzorowane na Daiji na mono wa mabuta no ura (Kokia).


Zamrożone wspomnienia

                Cóż widzisz, gdy spoglądasz przed siebie? Pośród tego świata, na naszym początku, widzieliśmy tylko lud i śnieg. Światło odbijało się na nim i załąmywało w naszych oczach ukazując nam piękne kolory. Gdy tylko zamknęliśmy powieki mogliśmy ujrzeć swe dzieciństwo. Wtedy było ono tak niedalekie.
                Nie widziałem nic oprócz Ciebie, światło było zbyt intensywne. Chłód odbierał mi zmysły. Wiedziałem jednak, że sen na śnieżnym pustkowiu będzie tym, z którego już się nie obudzę.
                Spójrz, jestem przy Tobie, nie odejdę. Niebo nie jest już czyste, zamrożone. Chmury zapowiadają lepsze, cieplejsze miejsce. Błagam, nie zasypiaj! Mimo, że oczy same Ci się zamykają, nie wolno Ci śnić. Wolno jedynie marzyć o wolności.
                Musimy wierzyć, że przez to przejdziemy. Znajdziemy miejsce, które zostanie naszą ostoją. Może gdy zamkniemy oczy ujrzymy szczęście?
                Pamiętaj, że jestem przy Tobie. Spójrz, ptak leci do swego gniazda. Czyli ciepłe miejsce jest już niedaleko. Proszę, nie przestawaj do mnie mówić, chcę wiedzieć, że żyjesz. Niedługo spełnimy swe marzenie o wolności.
                Ujrzeliśmy w oddali ciernie. Las! To już blisko! Koniec zimna, koniec śniegu! Puściliśmy się biegiem, raniąc się o kolce. Wraz z krwią spłynął nasz smutek i niepewność. Lecz czy nie powinny spłynąć też zły? Zaraz rozejdziemy się do swoich domów. Czy spotkamy się ponownie?
                Spójrz, jestem przy Tobie i zawsze będę. Nawet, jeśli się rozdzielimy, będę o Tobie pamiętał. Chmury pokazują się nad domem Twych przyjaciół. Jeszcze nie wolno Ci zasnąć, tam będziesz szczęśliwy. Nawet, jeśli Twe oczy się zamykają, nie masz już snów, by je śnić.
                Pamiętaj, że zawsze będę przy Tobie. Ptak ląduje w gnieździe, na domu, do którego zmierzamy. Proszę, nie umieraj mi na rękach... Jeśli stracę Ciebie, stracę wszystko. Me życie legnie w gruzach, gdy Twoje się skończy. Teraz muszę Cię tu zostawić. Tu zajmą się Tobą.
                Błagam, wybacz mi. Rozdzielamy się, lecz choć Ty bądź szczęśliwy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz