Translate

sobota, 20 października 2012

Wiersz numer dwanaście: Braciszek.

Kanada i Romano opowiadają o swych braciach. Ból pominięcia, uznania za gorszego, nadzieja na lepsze jutro.


Braciszek

„Gdybyś urodził się pierwszy byłbyś szczęśliwszy”
Czemuż to on jest lepszy?
Ważniejszy?
Czemu to jego kochacie?
Czemu mnie nie zauważacie?
Karą za to, że pojawiłem się na tym świecie zbyt późno
Jest usunięcie mnie ze świadomości?
Ten drugi jest niepotrzebny?
Tylko pierwszy był wyczekiwany?
Czy jeśli zniknę będziecie płakać?
Choć dla was nigdy nie istniałem
Byłem tylko dodatkiem do brata
Jednak nie poddam się
Będę żył własnym życiem
I kiedyś zobaczycie
Jak przewyższam was wszystkich

„Zwykle młodsze dziecko jest bardziej kochane”
Wolicie mnie wymienić na nowszy model, kurna?
To tak nie działa, cholera!
Co? Bo ładniej rysuje? Bo lepiej śpiewa?
Mnie też musicie kochać!
Jestem starszy! Jestem kurna ważniejszy!
Jego kocha każdy
Nawet ten pieprzony kartofel chce mi go zabrać
W czym jestem gorszy?!
Nie zapominajcie, że starszym należy się szacunek
Więc nie wyrzucajcie mnie jak starej szmaty
Zaopiekuję się nim
I dopiero wtedy wyrośnie
Na równego mi.

2 komentarze:

  1. O jejciu, jejciu, jak dawno mnie tu nie było <3 Cieszę się, że wróciłaś ^^ Ja staram się nadążyć za notkami :D
    ... a wspominając o tym czymś, co miałam napisać - bajce Hiszpanii, to z całego serducha przepraszam, że tyle to trawa :c Początkowo myślałam, że skończę to w kilka dni, ale trochę miałam problemów w domu... i jakoś czasu mi zaczęło brakować, a nie chciałam odwalać jakiejś tandety D: Postaram się to w końcu dokończyć ^^'

    Piękny wiersz, naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Przepraszam, że tyle to trawa" XD Mistrz jak moje, że Francisa by nie "spuścili" XD Na pewno napiszesz coś pięknego^^ A ja zabieram się za dodanie kolejnej notki^^ A wiesz, że najczęściej tu zaglądają Polacy i... Francuzi O_O

      Usuń